lördag 9 juli 2011

Grangärde Rally 2011

Vi startade som bil nr 36 o 37. Mia, Dagge o Anita i bilen framför oss i Unos svarta Plymouht o vi jag o Jon o Fröken Britta o hennes vänninna Märta i Brittas fina Amazon 66:a.


Gänget o jag!!!


Va tvungen att ta kort på Dagges pjucks!!!


Här väntar vi på att det ska bli dags för start....



- Vilka Pök!!!


Kolla!!! Blues Brother var där å!!!


Vi hade inte kommit långa biten förrän Jon tröttnat på oss Fruntimmer i Amazonen o ville åka i Plymouthe i stället.
Så då va det bara att ringa Dagge i bilen framför....


Morbergsraggaren!!!





Oj oj!!! Fina pärlor....


Taxi Räfvåla!!


En sån här bil har Direktör Vall Enberg i Lilla Jönssonligan sa Jon!!!


När vi kört runt Väsman o svarta på alla frågorna fikade vi igen o väntade på prisutdelningen. Det tyckte Jon va drygt. Att vänta är inte hans grej liksom...


Jag vid Förken Brittas fina Amazon som hon haft sen 1979.
Hon tecknade en försäkring då å. Har sen dess kört prickfritt i alla år.
Så man kände ingen press precis!! Va lite nervös faktiskt....
Foto: Jon Faraasen

Hur det gick? Ja chaufför Dagge med sällskap i den svarta bilen kom på plats 27!!! Vi kom på plats 47!!! Men på rätt halva 50 stecket....

Men det roligaste av allt va att Britta tyckte det va jätte kul att komma ut så här o att....Mia o Anita vann för finaste klädsel!!!


Visst e dom fina!!! Kolla Bucklan!!! Den är större en den som vann hela Grangärde Rallyt!!! Dom skulle turas om att ha den....

Hur gick det med min klänning då från tradera....ja den gick på!!! Satt som en smäck...men man måste ju andas åsså så jag gav bort den....

Ja fick inte kärringstopp en enda gång!!!
I stället hade jag lite svårt att hitta backen...

Tack Uno o Anita o Britta för en trevlig dag!!!
Tack Mia o Dagge för att vi fick vara med!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar