torsdag 20 september 2012

Drömmen om ett växthus....



Eftersom vi hade så fint vatten när vi borrade och inte behöver köpa till en massa som typ radonavskiljare, blev det lite pengar över. Kjell vet att jag alltid drömt om ett växthus, dels att odla i o dels ha som ett uterum.

Tills nu har vi haft ett pratytält som vi satt upp o tagit ner varje år, men det är svårt att göra det mysigt där...Växthuset står ju kvar!!
 
Då är frågan...- Hur stor ska det va, så vi får plats!!!
Vilken typ av växthus?
Från vem ska man köpa?!!!
 
Det bör vara ca 12 m2.
 
Här har Willab ett jätte fint grönt, men kanske lite för dyrt.
Sen behöver det inte alls vara färgat, vilket höjer priset avsevärt.
Det heter Juliana och är 14 m2.

SENIOR 14,5 M² GRÖNLACK. INKL SOCKEL- 4 MM SÄKERHETSGLAS

 
 
Här är ett från Skånska Byggvaror. Lika stort 14 m2.
Om man inte tar färgat är det ca 10000.- billigare.



Det är jätte fint!!! Då får jag ett stort ett, som man kan inreda mysigt!!!
 
Sen finns det ju vita drömmar, träväxthus. Allra finast blir det nog om man bygger ett själv va vackra fönster....
 
 


Åter igen hamnar man hos Anna Forslund!!! Här är hennes vackra växthus!!!



Här är Therese från Örebro, hennes blogg.
 Dessa underbara bilder är från en blogg ni måste kicka lite närmre på!!!
Bloggen heter Huset vid ån!!!
 
 [DSC03371.JPG]
 


Hon bor helt fantatiskt o tar underbara bilder!!! Se så fint!!!
Hela hennes blog är som en stor inpirations källa!!!
 
 
Källor:
 
http://www.husetvidan.blogspot.se/search/label/V%C3%A4xthuset

http://vitarosorochforgatmigej.blogspot.se/p/vaxthus.html

http://www.skanskabyggvaror.se/produkter/vaxthus/vaxthus_oas/vaxthus_oas_14_1


http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?AvdID=1266&ArtID=40352&page=1

1 kommentar:

  1. Jag har beställt mitt från Willab Garden. Det är bara på 7,3 m2, men det är vad jag kan trycka in... Tror ändå att jag och Bengt ska kunna fika där och att jag ska kunna odla en hel del. Det är i obehandlad aluminium, tyckte också att ett lackat kostade onödigt mycket. Säkerhetsglas tror jag är bra och att man tar till på höjden så man inte får gå dubbelvikt. Ni är ju långa i din familj...
    Mitt växthus kommer w 40 och jag har inte grunden klar och inte vet jag hur jag ska få det monterat heller. Hjälp!!

    SvaraRadera