torsdag 11 augusti 2011

Helsingborg/Helsingör

Det e nått alldels speciellt att tura!!! Det tar knappt en halvtimme så är man i Danmark. Att få stå uppe på däck o se när färjan lämnar Helsingborg känna slatvattnet i näsan o höra måsarna de e gott det!!!


Vi åkte med Aurora af Hälsingborg.


HH- Ferries....Detta va för oss en ny färja....


Härlig utsikt från däck...


Helsingborg har en liten men mysig stand mitt inne i stan
med palmer o rent fint vatten. Ser inbjudande ut...


Kronborg slottet i Helsingör.
Hur va det nu...med Hamlet?


Helsingörs fina station!!! Ser ut som ett slott!!!


Jon på stationen med tåg som går rakt ner till Köpenhamn.
Åh om man hade lite mer tid...
Då skulle jag vilja åka till Bakken i Klampenborg...


Alltså kolla dessa underbara stockrosor har ju nästan ingeting att växa i!
Ändå blir de så stora!!!


En av stans underbara gator...


En liten sidogata. - Vilken idyll!!!


Gatan som jag tycker så mycket om heter Skyttentrade!!!
Mitt stjärntecken är skytten!!!


Ett av dom älsta husen i Helsingör. Tror att det är från tidigt 1500-tal.
Undrar om det lutar inne....


Nu har vi handlat det vi ska
o fått i oss vars ett Winerbröd utan chockulääääde!!!
Vi åker tillbaka till Helsingborg.
Vi hinner med Aurora tillbaka åsså. Snabba ryck!!!

Mitt fram ser ni Kärnarn...


Nu är det mer folk på stranden när vi kommer tillbaka.


Bogvisiret är uppe o snart änlägger vi svensk mark igen.
Förrut vet jag att man fick hålla i sig när de la till för att inte ramla...
Men vi kände ingenting denna gången. Duktig Kapten!!!


Hinner med en sväng till Väla åsså. Jon får nya sandaler minsann!!!
Denna grävskopa kommer Jon ihåg från i fjol o vi har tur...
Den fanns där även i år. Det e nästan så man e lite sugen på att prova!!!

Nu Jon kan du visa dina arbetskamrater på ditt jobb
vad du gjorde nere hos mormor i Skåne!!!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar