måndag 10 mars 2014

Vad man kan göra med en mansskapssadel...

 
 
Jag har alltid vela ha en westernsadel som man kan rida långturer i o sitta bekvämt i.
Lånade hem en på prov, men tyckte att jag satt som en stol uppe på hästen o hade ingen kontakt med hästryggen. Sen upplevde jag att jag hade mina ben för långt bak...
Det är säkert en vanesak, men då kom jag på att jag kanske skulle kunna fixa till min mansskapssadel. Det är ju åsså en bladsadel precis som westernsadlarna är.
 
 
Den är lite hård men helt ok att rida i...
 
Hittade på nätet en hästsportaffär som säljer western fendrar o stigbyglar.
 



 
Det som är så bra med westernfendrar är
att man kan rida med rid skor utan att få ont av stiglädren.
 
Men bäst är nog om man har boots med rejäl klack så man får ett bra stöd i stigbygeln..
 
 
Så här blev resultatet.
Ska köpa mig en skön snygg western pad.
Sen kan man ju om man vill låta tillverka lädersnören som man kan ha bak på sadeln om man vill binda upp något bakom sadeln som en filt eller något...
Nästan som en riktig westernsadel....
 
Länken nedan är där man kan köpa tillbehör:
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar