onsdag 8 augusti 2012

Brunnen, hjärtat på gården!!!

När man jobbar 100% o har gård o djur, hästar, hundar o katt så hinner man inte med så mycket trädgårdsskötsel eller bakning o städning....men på semmestern försöker man göra lite mer.

Vår fina lilla brunn tänkte vi ta bort helt o bara ha cementringarna kvar....
Men jag ville bevara den. Så jag tog mig i kragen o piffa upp den lite.

Den e inte klar på långa vägar...ska målas i Faluröfärg o vitt. Fler stenar ska på plats, sen söker jag ett stentråg att ha framför som fågelbad.



Försummad brunn!!!



Nyfikna katter funderar vad jag håller på med.
Lillis, vår katt Frasses festmö, som är vild o Frasse...
tittar på när jag river o sliter i gräset.


Har en gång lagt kullersten runt brunnen.
Gäller bara att hitta den under gräs o mossa.
Passar på att dela lite Iris o Lammöra....



Är inte färdig på långa vägar än....men tänder ändå ljus i augustikvällen...
Stenen uppe på brunnslocket o sanden i ljusglaset är från Arild i Skåne.
Gott att veta för en invandrare som jag....

2 kommentarer:

  1. Gud va fint Gitte !!!
    Vill också ha en brunn ;-)
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat - jättefint!

    SvaraRadera