söndag 17 april 2011

Byta transport eller göra håla i taket!!!

Så va det dags att gruva sig så igen!!! Fast idag kändes inte vägen lika lång!!!
Matheo tycker att taket är för lågt i transporten. Det verkar så iaf!!
Han har nog vuxet ur den!!! Kjell hjälpte mig att lasta hemma. Han gick in efter ett litet tag, men undersöker innertaket noga innan han bestämmer sig för att gå in. Det lär ju finnas högre transporter. Han har nog vuxet ännu lite till så 163 cm räcker nog inte....

Står jätte snällt hela vägen o även när vi kommer fram. Vägarna har blivit bättre bara på några veckor. Skööönt!!! En trevlig tjej hjälpte mig att lasta ur. Hon trodde inte sina öron när hon fick höra att det va en Welsh cob!!!

Det va lugnare på stallbacken så här på fm. Inte så många hästar i rörelse.
Väl inne i ridhuset hälsades vi av Evis min tränare o två trevliga tjejer som va piskhjälp. Men det visades sig inte behövas nå hjälp alls. Fast att det va länge sen nu som vi löshoppade så visste han precis vad han skulle göra o bjöd själv fint på hindren. Det va bara att leda fram han o släppa. Han har inte hoppat tre hinder på rad förrut men det gick jätte bra. Han tyckte det va skit kul o slog bakut två gånger i slutet av hoppningen. Annars var han så lyhörd. Kom tillbaka till oss efter att han hoppat. Nyfiken som han är!!

Efteråt skrittade jag av honom o ställde in honom i ridskolans stall för att hjälpa till att plocka undan hinderna. Ska försöka åka så snart det går igen eftersom han tycker det e så kul. Evis tyckte han va duktig att själv hålla koll på sina ben o att han hade en stor jämn rund galopp!!


Frågade Evis om hon ville ta några bilder på honom innan vi lastade honom för hemfärden. Tyvärr va jag för upptagen för att hinna filma eller fota när han hoppade. Ska försöka få med mig någon nästa gång.


Stolt matte!!



Tror bestämt gossen börjar få lite muskler....


Hemma hos Bullen igen!!!

När vi kom hem va det ingen hemma!! Alltså ingen som kunde hjälpa mig, men jag provade o han lyssnade så jag knäppte lös honom inne o tog ner luckan o laste ur honom själv!!! Duktig kille-hjälpa Morsan!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar