lördag 5 mars 2011

Nostalgi!!!

Från jag va liten till upp i tonåren red jag på Åvarp i Ängelholm. Det gjorde många med mig. En underbar tid! Känns som ett annat liv nu...
men så häder det mest otroliga! I By Kyrkby bor en tjej som föder upp hästar, Welsh av cob typ. http://www.hagaby.com/ hon sitter på en guldgruva med bilder från hennes barndom åsså. Hon skrev till mig o frågade fall jag kände till Håkansson på Åvarp eftersom jag kommer från Ängelholm. - OM jag gör!!!

Maria har åsså varit där i många somrar o kände igen hästnamnen jag skickade henne, men hon hade bilder på dom!!! Vill nu hemskt gärna visa er dessa.
Hästarna, som är som gamla bekanta o goa vänner. Dom har jag lärt mig så mycket!!

Dolita lärde jag mig galoppera. Gitte red jag mycket på o Madam Brodda var en av mina favoriter. Ritva som man ser rumpan på i ett av korten var den första hästen jag satt på.
Detta va på den tiden då Polly gick på tv,n o när Wahlströms Ponny klubb fanns!!

När man va liten förstod man nog inte hur stor Rudolf Håkansson var i Ponny Sverige. Han har nog gjort jätte mycket för just ponny aveln. Jag är så oändligt tacksam för jag har fått vara med o uppleva detta o nu återigen få se på kort! Tack snälla Maria för att du skickade dom till mig!!


Gitte var jätte duktig med rätt tyttare. Hon kunde galoppombyte!


Foy fick ett föl som hetter Farita som jag fick sköta.


Min lillebror Tony döpte Celinas föl till Honda.



Dolita! På henne lärde jag mig galoppera!!!

2 kommentarer:

  1. o nocke bockade. han ville man inte rida som nybörjare.jag kommer ihåg en massa hästar ...va kul. vilka år höll du till där..farita var inriden när jag började

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera